Robert van Nice2Get! schakelde marketingcommunicatieprofessional: Marchien van Hulst in van abflexkracht
Als ik mensen hier ontvang”, zegt Robert terwijl hij wijd gebaart met zijn armen richting ‘zijn’ rozen, “dan kan ik heel enthousiast vertellen over mijn bedrijf. Maar op papier krijgen, dat lukt me niet.” Dus toen hij hoorde hij via abflexkracht een marketingprofessional kon vragen dat voor zijn rozenkwekerij Nice2Get! te doen, aarzelde hij geen moment.
Waarom voelde je de noodzaak om dit te doen?
Je ziet steeds meer dat het verhaal achter je roos, achter je product belangrijk wordt. Afnemers willen zo nu en dan aandacht besteden aan jouw product en dan is jouw verhaal belangrijk. Daarmee krijg je meer aandacht. Nu komen we in een blad van een van onze grootste klanten in Engeland als the grower of the week, en ons verhaal staat als een huis. Dat is mooi.
Wat staat er nu op papier?
Nu is ons verhaal opgeschreven. Waarom we de rozen kweken die we kweken en hoe we dat doen. Ons verhaal heeft nu meer kleur gekregen, meer diepgang. Als een ander het voor je opschrijft, durft zij (het is een vrouw) daarin wat verder te gaan dan jezelf durft. Zelf houd je het afstandelijker en dat is in dit geval niet beter. Het gaat nu eenmaal over ons, dan moet je dat ook vertellen.
Wat treft je vooral in jullie verhaal?
We hoorden altijd wel dat we ‘anders’ waren, de dingen ‘anders’ deden, maar voor ons was dat natuurlijk niet anders, maar normaal. Door dit traject met de marketingprofessional kunnen we nu veel beter verwoorden wat onze eigen handtekening en aanpak is. Je benoemt het nu zelf en laat het niet over aan de handel hoe ze over je praten. We kunnen nu ook met meer trots praten over ons bedrijf en de rozen. Het geeft ergens meer zelfvertrouwen. Het is als kweker heel normaal om te denken ‘Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg’, maar we realiseren ons dat het steeds belangrijker wordt om uit te dragen wie je bent.
Hoe ging dit traject in zijn werk?
De marketingprofessional is hier twee keer geweest voor interviews. Omdat het iemand is die van buiten komt, stelde ze andere vragen. Eerst had ik wat twijfel, juist omdat ze niet uit de branche kwam. Maar ik zag al heel snel dat dit juist een voordeel was. Ze keek met een ‘buitenblik’ en merkte daardoor dingen op die voor ons doodnormaal zijn. Ze vroeg heel goed door en daardoor kwam er meer naar boven dan we normaal vertellen. Dat is echt heel goed geslaagd. Het hele traject heeft hooguit een maand geduurd.
Het verhaal staat op papier en nu?
Het verhaal is de basis voor andere communicatie. We gebruiken het voor brochures en ook voor onze website: www.nice2get.nl. Ik ben trots op het resultaat en benieuwd naar de reacties.
Meer weten? Neem dan contact op!